• Wat is een IKC?
  • Missie & Visie
  • Het team
  • Schoolgids
  • Scholen op de kaart!
  • Met de school
  • Met de opvang
  • Schoolplan '24-'28
  • Pedagogisch klimaat
    • Kanjertraining
  • Ondersteuning kinderen
    • Organisatie
    • Anderstalig
    • Begaafdheid
    • Inclusief Onderwijs
  • Ouderbetrokkenheid
    • OR
    • IKC Raad
    • MR
    • Ouderportaal
  • Stichting Sarkon
  • Ondersteuningsprofiel
  • Klachtenregeling
  • Wie is Monter?
  • Kinderdagverblijf
  • BSO & VSO
  • Schooljaar 2024-2025
    • Schooltijden
    • Gymrooster
    • Vakanties en vrije dagen
  • Schooldocumenten
  • Verlofaanvraag
    • Criteria verlof
  • Financiële ondersteuning

Missie en visie IKC Driemaster

Voel je thuis op De Driemaster. De school waar huiselijkheid, goede sfeer en vertrouwen de koers bepalen. Want leren begint op een plek waar je je veilig voelt. We staan voor rust, persoonlijke aandacht en een hoop positieve energie, zodat ieder kind zich op zijn manier kan ontwikkelen. Op De Driemaster kun je kortom jezelf zijn, word je warm ontvangen en krijg je de zorg en aandacht die je verdient.

 

Op SARKON-school IKC Driemaster creëren we LEV door kinderen door SAMEN talent te ontdekken, ontwikkelen en ontplooien. Dit doen wij vanuit onze waarden plezier, betrokkenheid, vertrouwen en bovenal samen!

Plezier:
Leren is leuk! Door humor te gebruiken, elkaar positief aan te spreken en aantrekkelijk onderwijs te realiseren, willen wij plezier uitstralen. Plezier stimuleert motivatie ten aanzien van verdere ontwikkeling van iedereen op IKC Driemaster. Als je ergens plezier in hebt, gaat leren makkelijker en is het leuker.

 

Betrokkenheid:
Een goede leerkracht is betrokken bij zijn leerlingen. Betrokkenheid van de leerkracht heeft invloed op het welbevinden van kinderen en zorgt ervoor dat het zelfvertrouwen van de kinderen toeneemt. Daarbij heeft een goede relatie met de kinderen een positieve invloed op het onderwijs en de sfeer in de klas. Ons onderwijs is erop gericht dat kinderen leren vanuit een betrokken werkhouding. Het is de taak van de leerkracht om kinderen goed te observeren, te prikkelen en nieuwsgierig te maken, waardoor ze gemotiveerd raken om te leren. Betrokkenheid vanuit de leerling is ook belangrijk. Deze betrokkenheid zorgt voor motivatie, concentratie en plezier in wat je doet. Het zorgt dat je 'aanstaat’ om tot ontwikkeling te komen.  

 

Vertrouwen:
Een veilig en vertrouwd gevoel draagt bij aan het welbevinden van leerlingen en is een voorwaarde om tot persoonlijke ontwikkeling te komen. Wij willen een school zijn, waarin we als team met de kinderen en ouders samenwerken aan een prettige en positieve sfeer, waarin veiligheid en vertrouwen gewaarborgd wordt. Op die manier stimuleren wij de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen. Het bijbrengen van kennis, is het bijdragen aan de ontwikkeling van de kinderen tot zelfstandige, verantwoordelijke, sociale, weerbare en positief kritisch denkende mensen. Persoonlijke ontwikkeling stimuleren wij in een rijke en betekenisvolle leeromgeving.

 

Samen:
Als school zijn we een leefgemeenschap, waarin we het belangrijk vinden dat kinderen, ouders/verzorgers, medewerkers, partners, organisaties in de wijk en wijkbewoners betrokken zijn bij elkaar. School en omgeving zijn met elkaar verbonden en verstevigen het onderwijs. Waarbij wij een persoonsgerichte benadering belangrijk vinden. 

 

Brede ontwikkeling van het kind:
De school is niet alleen een plek waar kinderen kennis opdoen, maar ook waar ze zich als persoon kunnen ontwikkelen. De school biedt een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen ook kunnen oefenen  met:

  • Zelfvertrouwen en zelfstandigheid: Leren om keuzes te maken, verantwoordelijkheden te nemen en op eigen benen te staan.

  • Sociale vaardigheden:  Leren om te communiceren met anderen, samen te werken en conflicten op te lossen.

  • Emotionele ontwikkeling: Leren om hun gevoelens te uiten en te reguleren.

  • Creativiteit:  De ruimte krijgen om hun fantasie te gebruiken en zich op verschillende manieren te uiten.

 

Kennis en vaardigheden opdoen:
Kinderen leren  basiskennis en vaardigheden die ze nodig hebben om later in de maatschappij te kunnen functioneren. Dit omvat onder andere de volgende vakken:

  • Taal:  Lezen, schrijven, spelling in het Nederlands en vanaf groep 5 ook Engels.

  • Rekenen:  Getalbegrip en technieken om problemen op te lossen.

  • Wereldoriëntatie:  Kennis over de wereld om hen heen, zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuuronderwijs en maatschappijleer.

  • Kunstzinnige oriëntatie:  Ontwikkeling van creatieve vaardigheden in muziek, tekenen, drama en dans.

  • Bewegingsonderwijs:  Lichamelijke ontwikkeling.

 

De basisschool vormt dus de fundering voor de rest van het leven van een kind. Door kinderen kennis, vaardigheden en waarden bij te brengen, helpt de basisschool ze om zich te ontwikkelen tot competente en gelukkige burgers. Hiermee leggen wij binnen de Sarkonscholen de basis voor een leven lang leren!

Laatste nieuws

Sportservice den Helder (update)

Meer

Meer nieuws

Agenda

Talentenlab

14 mei 2025

Talentenlab

14 mei 2025

Groenedag

20 mei 2025

Talentenlab

21 mei 2025

Schoolfotograaf

28 mei 2025

Meer agenda

Agenda

  • 14 mei
  • 14 mei
  • 20 mei
  • 21 mei

IKC Driemaster


Burgemeester Houwingsingel 2
1781 XD Den Helder

0223 613 153
​​​​​​​directeur.ikcdriemaster@sarkon.nl

Locatie


Neem contact op


Social media


Facebook
Instagram Instagram

Copyright 2025 - IKC Driemaster
Inloggen